lauantai 2. huhtikuuta 2016

Lomalla

Alkanut vuosi on ollut kiireinen, mutta  kun on ollut mitä odottaa, sen on jaksanut. Meillä se odottamisen arvoinen juttu on ollut matka Thaimaaseen ja Hong Kongiin.
Nyt matkapäiviä on takana kolme. Lauantaina 19.3 lähdettiin. Hyvissä ajoin jo kotoakin. Ajattelimme, että jos aikaisin lähdemme, lasten autossa nukutut ajat ovat yhtä kuin aamu-unia. Nukkuvat sitten paremmin koneessa, kun eivät ole ylimääräisiä päiväunia nukkuneet. Näin siis ajattelimme. Työtä vaati lasten nukuttaminen koneessa.

Helsinki-Vantaan lentokentällä palvelu oli hyvää. Apua tarjottiin kysymättä ja ihan oikeissa kohdissa. Muodollisuuden sujuivat hyvin. Ensimmäinen mutru matkaan tuli hieman ennen boardingin alkua, kun selvisi vain, että lähtö myöhästyy.  Lisätietoa saisimme alkuperäisenä lähtöajankohtana. Loppupelissä lento ei kauhean paljon myöhästynyt, ja sitäkin vähää saatiin myötätuulien myötä kurottua kiinni. Hieno kone, tuo uusi A350. Kaikilla omat telkat esim. Telkan katsomiseen keskittyminen lievensi lentopelkoa ihan mukavasti.

Sunnuntai oltiin Bangkokissa. Käytiin Sealifessä katsomassa pingviinejä. Ja muita eläimiä. Pingviinit olivat kyllä tosi söpöjä. Ja tosi leikkisiä. Lisäksi uimme  hotellin uima-altaalta ja söimme. Ja nukuimme. Tosi väsyneitä oltiin, joten mitään ihmeellistä ei saatu aikaiseksi. Itse en saanut lennolla nukuttua lainkaan ja mieskin vain pari tuntia. Väsymystä kuvaa hyvin se, että unohdimme lentokentälle matkarattaamme :) Varsinaiset maailman matkaajat.. Niistä olisi ollut hyötyä, kun lapset eivät koko matkaa Sealifeen ja takaisin jaksaneet kävellä.

Maanantaina teimme aamupalan jälkeeen pienen kävelylenkin ja sitten lapset leikkivät hetken hotellin pihamaalla. Kyyti, jonka olimme tilanneet täältä Mae Phimistä tuli hakemaan meidät puolen päivän aikaan. Matka kesti yhteensä 5 tuntia. Suurimmaksi osaksi siksi, että ajoimme lentokentän kautta ja ruuhkat olivat hillittömät. Lisäksi lentokentälle satuimme juuri siihen aikaan kun Lost and Found pisteen henkilökunta oli lounaalla. Taksissa oli tiivis tunnelma kun lasten kanssa miestä odoteltiin ;)

Mutta sitten saavuimme tänne Mae Phimiin. Sen verran väsyineitä päivästä olimme, että menimme suoraan talon uima-altaalle ja kellimme siinä pari tuntia. Mies kävi lähikaupasta jotain syömistä hakemassa ja iltapalan kautta lapset nukkumaan. Huomista kovasti odotellen.