perjantai 23. elokuuta 2013

Hirveä sokerin himo

Mulla on tällä hetkellä ihan kauhea sokerin himo. Viime vuonna tähän aikaan vältin sokeria ja valkoisia jauhoja. Oloni olikin mitä mainioin, ei kivistänyt mahaa ja painoa tippui mukavasti. Minulle näköjään tyypillisen järkyttävän raskauspahoinvoinnin myötä annoin itselleni luvan syödä sitä, mikä alas meni. Esim. Tumma leipä vaihtui vaaleaan leipään. Paino toki nousi jo raskauden myötäkin, mutta jännä juttu oli, että mahavaivoja ei ollut.

Sama ruokavalio on jatkunut synnytyksen jälkeen sillä erolla, että mahavaivat ovat palanneet, toistaiseksi vielä lievinä. Synnytyksen jälkeen olen lisäksi syönyt paljon suklaata, ihan vain siksi, että pysyisin hereillä. Raskauskilot jäivät synnytyslaitokselle ja imetys on pitänyt tähän asti huolen siitä, että lisäkiloja ei ole tullut. Paitsi nyt näyttäisi siltä, että kiloja rupeaa tällä ruokavaliolla tulemaan ja mikä pahinta, mahakin on taas tosiaan ruvennut oireilemaan. Niinpä.. jätin suklaan pois enkä toistaiseksi ole sortunut tekemään suklaakakkuakaan. Mutta sokerin himo on kamala, kärsin suorastaan vieroitusoireita. Ja mua väsyttää ihan kamalasti. Mikä olisi hyvää ja vähäkalorista, mikä pitäisi hereillä?

Imetyksen takia en voi varsinaisesti laihduttaa ja olen tässä välillä jopa kermaa lisännyt ruokiin jottei imettäminen kuihduttaisi minua pois. Mahan takia joudun kuitenkin taas vähentämään sokerin ja valkoisen jauhon käyttöä, joten todennäköisesti kermaa joudun jatkossa ruokiin lisäämään, että paino pysyisi suurin piirtein näillä lukemilla. Siis nyt vielä vähän aikaa. Kunhan herra tuosta hieman kasvaa ja siirtyy kiinteisiin ruokiin niin sitten ruvetaa tavoittelemaan haaveita.

Mutta tosiaan niistä haaveista. Raskaushan vei mut aika huonoon kuntoon ja tarkoitus olisi äitiysloman aikana kuntouttaa itseni hyvään kuntoon. Tällä hetkellä lasten kantelu, arkiaskareet, vaunuilu ja puutarhan hoito ovat pikku hiljaa parantaneet yleiskuntoa niin, että loppuraskaudessa alkanut flunssa alkaa olla selätetty kanta. Ensi viikolla alkaa kuntosalikurssi, jossa olisi tarkoitus kuntouttaa selkä. Siitä sitten eteenpäin. Haluan äidiksi, joka jaksaa puuhastella lastensa kanssa. Numerotkin minulla on mielessä. Raskauskiloja minulla ei enää ole, mutta raksakiloja on 7 kpl. Niistä on vähintään päästävä eroon. Jos oikein innostun, haluan pudottaa 8 kiloa lisää. Sitten painaisin saman verran kuin mieheni ja olisin aikakailla ihannepainossani.

Onko sinulla haaveita?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti